RSW Thema: Jungle Fever

Naaldenveld - 94ste editie

Afgelopen maand hebben we een brief uit flessenpost gekregen die vermoedelijk vanuit de amazone is verstuurd. De brief luidt als volgt

Scouts uit Haarlem opgelet!

Hierbij nodig ik, de befaamde avonturierster Bearina Grylls die jullie natuurlijk kennen, de beste scouts uit de regio Haarlem uit voor mijn grootse expeditie naar de immense jungles van de amazone! Ik heb namelijk uit vertrouwelijke bronnen vernomen dat de scouts uit deze regio de slimste en stoerste van heel Nederland zijn. En deze eigenschappen zullen zeker nodig zijn op deze expeditie. Het doel van de expeditie is om de eeuwenoude legende van de oerscouts te ontdekken.

De legende gaat namelijk dat er een paar honderd jaar geleden een groep uit Haarlem op zomerkamp naar de amazone is gegaan, en nooit is teruggekeerd. De legende verteld ook dat deze groep het heeft overleefd en nog steeds ergens in de jungle woont. Ik heb jullie hulp hard nodig bij het vinden van deze groep.

En een goede scout is natuurlijk altijd goed voorbereid. Dus ik zou zeggen, neem al je avonturierspullen mee! Denk aan camouflage om je terrein mee te verbergen, goeie hoeden voor de tropische regen, netjes voor de insecten (die zijn hier nogal wat groter dan in Nederland), veldflessen, en je kan het zo gek nog niet bedenken of je hebt het wel nodig voor onze expeditie!

En ik denk dat de oerscouts na een paar honderd jaar in de amazone te hebben geleefd ook nogal wat op de inheemse bevolking is gaan lijken dus het is misschien ook handig om wat knutselspullen mee te nemen in het thema van de inheemse stammen van Zuid-Amerika (denk aan veren, totems, houten kralen enz.) zodat we misschien iets als cadeau kunnen aanbieden zodat ze ons niet aanvallen, dat wil namelijk nog wel eens gebeuren bij inheemse stammen.

Ik zie jullie graag 4 April bij ons kamp in de amazone. Tot dan!