Over RSW Haarlem

Algemeen

Elk jaar in april of mei is het weer zover: patrouilles uit de hele scoutingregio Haarlem komen samen op het Naaldenveld waar jullie zullen strijden om de felbegeerde RSW-trofee.

De winnaars (en de deelnemers die als 2e eindigen) mogen tevens de Haarlemse eer verdedigen tijdens de Landelijke Scouting Wedstrijden !

Maar voor het zover is mogen jullie laten zien hoe goed jullie kunnen pionieren, kamperen, koken en hiken. Daarnaast worden jullie ook getest op samenwerking, creativiteit en doorzettingsvermogen.

Natuurlijk is er ook ruimte voor ontspanning: zo is er een groot avondspel met alle deelnemers en een spectaculair kampvuur.

Algemene tips

• Lees alle informatie die je krijgt (dus ook deze) goed door.
  • Alles gaat veel gemakkelijker als jullie goed met elkaar samenwerken. Hierop wordt ook door de jury gelet.
  • Let op de tijd! Zorg ervoor dat de hele ploeg overal op tijd aanwezig is en jullie ook alles op tijd inleveren.
  • Let goed op elkaar. Niet alleen tijdens de hike in het verkeer, maar ook op het terrein.
  • Een ongeluk(je) is zo gebeurd. Ga (ook voor een pleister) naar de EHBO als het nodig is.
  • Neem iets mee waarop je de tijd kan aflezen.

Spelregels

Leeftijd deelnemers
Deelnemers mogen op de eerste dag van de LSW niet ouder zijn dan 15, en niet jonger dan 11.

Voor een evenwichtige verdeling binnen de ploegen mag maximaal de helft van een ploeg 15 jaar zijn. In een ploeg van vijf personen mogen maximaal twee leden 15 zijn, voor ploegen van zes of zeven personen geldt dat hooguit drie leden 15 jaar mogen zijn.

Een ploeg moet bij aanmelding uit minimaal 5 en maximaal 7 personen bestaan.
Ploegen die een of meer leden hebben die te oud zijn of een onevenwichtige leeftijdsverdeling kennen, worden van deelname uitgesloten.

Algemeen
Wees voorzichtig met vuur. Zorg dat er altijd bluswater in de buurt is. Een kampvuur maken is niet toegestaan. Radio’s en audioappratuur zijn NIET toegestaan. Neem deze dus ook niet mee.
Drugs, roken en het in bezit hebben of drinken van alcohol is niet toegestaan.

Het Naaldenveld
Natuurlijk vinden wij het Naaldenveld één van de mooiste kampeerterreinen die er zijn. Dat moeten we ook zo houden en hoewel we denken dat het voor zich spreekt, zeggen we het hier toch nog maar een keertje: Een scout is goed voor de natuur!
Als je niet precies weet wat die inhouden, kom je met gezond verstand ook al een heel eind. Zorg ervoor dat het Naaldenveld netjes en schoon blijft, zodat we allemaal nog jaren kunnen genieten van dit prachtige kampeerterrein.

De beheerders van het Naaldenveld zorgen ervoor dat het Naaldenveld zo mooi is en blijft. Zorg ervoor dat je hun aanwijzingen netjes en nauwkeurig opvolgt, zodat we volgend jaar met de RSW weer op het Naaldenveld mogen kamperen.