Jury Puntenverdeling

De punten worden verdeeld in drie onderdelen:

• 40% van het totale punten aantal kun je behalen met alles wat met het kamperen (kampopbouw, koken, inspectie, nachtrust) en het thema (logboek, themapresentatie) te maken heeft.
  • 40% van het punten aantal kunnen jullie bij elkaar sprokkelen met de tocht (de route, de vragenlijst en de posten)
  • 20% van het punten aantal is te behalen bij het postenspel op zondagochtend.

Het avondspel op zaterdagavond telt niet mee voor je punten. Iedereen is daarbij natuurlijk wel aanwezig en doet actief mee en gaat uiteraard voor de hoofdprijs!

Als je suggesties hebt, kunnen wij die in overweging nemen. Stuur dan een mail naar ons: rsw@scoutinghaarlem.nl

Aankomst:
Groep moet zich op tijd melden en compleet, daarna wordt er gecontroleerd op:
– ontbrekende (of niet zichtbaar) uniformblouse
– Niet allemaal dezelfde Scouting- of blauwe broek
– Niet allemaal hetzelfde hoofddeksel
– Wordt de blouse allemaal op dezelfde manier gedragen (in/uit broek)

Tent:
Staat het tentdoek en scheerlijnen goed gespannen
Staan de haringen op een lijn en de palen recht
Is het grondzeil schoon en is de tent netjes/opgeruimd
Er is niets dat lekkage of water in de tent kan veroorzaken

Keuken:
De keuken bestaat uit een gepionierde constructie van maximaal 12 palen en moet zitgelegenheid hebben en overdekt zijn met een keukenzeil, het keukenzeil mag eigen stokken hebben, maar deze mogen niet als pionierpalen worden gebruikt.

Is de contructie veilig, zijn de sjorringen goed, is de keuken bruikbaar, zit het keukenblad vast en zijn de bomen goed beschermd met bv. Jute.
Is er een keukenzeil, hangt het keukenzeil hoog genoeg (kan je makkelijker vluchten) en overdekt deze volledig de zitgelegenheid.
Is de keukenkist niet op slot en is deze netjes en schoon.
Is het keukenblad schoon.

Terrein:
De materialen en terrein zijn netjes opgeruimd en de geleende materialen zijn netjes ingeleverd.
Afvalbakken zijn aanwezig en staan minimaal 20 cm van de grond.
Afval wordt gescheiden op plastic, glas en restafval.
Er zijn geen gevaarlijke scheerlijnen gespannen en er is geen terreinafrastering aanwezig.

Thema
Is er aankleding op de keuken, op het terrein en van de tent. En hoe creatief is het themamateriaal.
(vb. prefab is niet creatief, zelf gemaakte spullen wel)

Logboek
Is de omslag (duidelijk) in thema. Is het logboek niet van prefab materiaal. Is de tekst opgeleukt met plaatjes/tekeningen etc. Zijn alle onderdelen van de dag ter spraken gekomen en is het levendig geschreven. Heeft elk patrouille lid in het logboek geschreven.

Het formaat van het logboek is compleet aan jullie dit jaar. Denk er echter wel aan dat je het zelf mee neemt en achteraf zelf opruimt.

Hike
Posten, dichte noodenveloppe, de netto gelopen tijd en de vragen. Veel deelnemers vergeten de vragen te maken, maar deze zijn een hoop punten waard. Waarom? Met vragen kan je drie dingen controleren
– De deelnemers weten dat zij goedlopen
– Wij weten dat de deelnemers de gelopen route lopen
– Het hoort bij het Scoutingspel

Koken
Er wordt schoon gewerkt, de handen zijn gewassen, de kookplaats is schoon. Er liggen geen etensresten op de grond. Er is een duidelijke taak voor iedereen. De presentatie wordt in thema gedaan.

Nachtinspectie
Er moet een schone keuken, zonder etensresten klaarstaan. Daarnaast moet de gasfles dicht zijn (standaard, toch). De Scouts moeten rustig in hun tent liggen.

Ochtendinspectie
Is er een schone tent achter gelaten? Is de tent dicht en kan er geen lekkage ontstaan? Is het terrein netjes opgeruimd, staan de afvalbakken netjes van de grond en puilen ze niet uit? Is het afval netjes gescheiden op glas, plastic en restafval? Is alles schoon en is de gasfles dicht.

Themapresentatie en postenspel zondag
Dit wisselt elk jaar