Camerons winnen RSW 2022

Camerons winnen RSW 2022

Na twee jaar afwezigheid kwamen er 17 groepen naar het Naaldenveld voor RSW 2022. Het weer was uitstekend en de verwachtingen gunstig.
Al bij het begin merkte we op dat iedereen de RSW gemist had. Medewerkers staken de handen weer uit de mouwen en begonnen op vrijdagavond het kampterrein op te bouwen.
De laatste puntjes werden op de i gezet om de volgende dag 17 ploegen te voorzien van een geweldige wedstrijd. Een paar kleine veranderingen werden toegepast. Kamperen werd iets zwaarder beoordeeld en de hike was dit jaar iets makkelijker gemaakt. Daarnaast was het stafterrein iets anders ingedeeld, zodat er een duidelijk gebied voor de deelnemers werd gecreƫerd.

De deelnemers kwamen allemaal binnen tussen 08:00 en 09:00 en kregen alle informatie van het weekeinde. De tijden werden bekend gemaakt zodat de deelnemers precies wisten waar ze moesten zijn op welk moment. Omdat de deelnemers zonder leiding draait, is tijd management een belangrijk goed.

Nadat alle deelnemers hun kamp hadden opgebouwd werden bekend gemaakt dat vlogger Pieter de hulp nodig had van de Scouts. Pieter, een frisse blaaskaak, die graag tegen zichzelf praat via een telefoon, verzoekt de scouts om hem te helpen met reiservaring op te doen. Hij deed een challenge kamperen. De scouts gingen opweg op de hike om Pieter te helpen. De hike was dit jaar rond het LifeFitCentre naast de randweg.

Tijdens de hike controleren de twee juryleden de kampen. Emoties gingen van hondsblij tot droevig. Gelukkig is de RSW meer dan een wedstrijd en kregen de ploegen, die geen veilige keuken hadden gepioneerd, hulp door middel van een tafel. Zo kunnen ze veilig de pasta koken.

De scouts kregen tijdens het eten de opdracht om het eten zo feestelijk, en werelds te verkopen. St. Radboud viel op door zelfgemaakte Japanse Kimono’s. Deze waren zeer fraai en mooi gemaakt. ’s Avonds mochten de Scouts even de wedstrijd aan de kant zetten met een groot renspel waarbij iedereen getikt moest worden.

Daarna was er een kampvuur. Nou ja, van een echt kampvuur kun je niet spreken. Omdat het prachtig weer was, was er helaas een stookverbod. Hierdoor mocht er geen vuur worden gemaakt. De mentor had via de Camerons een nepvuur geregeld. Dit was een zwarte bak met rode, oranje en gele lichten die in een doek schijnen. Dit doek werd door middel van wind naar boven geblazen waardoor het echt op een vuur leek.

De volgende dag hadden de Scouts de themepresentatie, gevolgd door het zondagsspel. Omdat het zo heet was, kregen alle Scouts een welverdiend ijsje.

Aan alle mooie gebeurtenissen komt een eind. De uitslag werd voorgelezen, waaruit bleek dat de Camerons uit Overveen en de Bos en Duin uit Bloemendaal namens de regio Haarlem naar de LSW mochten.

We kijken terug op een prachtig weekeinde. Wat hebben wij de RSW gemist en wij kijken nu al uit naar volgend jaar. Ben je er ook bij? 1/2 april 2023 op het Naaldenveld.